2007/06/28

Dezbaterile publice ale PND

In ordine cronologica... Marti am luat viza Schengen de la Ambasada Franceza. A fost ok doar ca mi-au cerut sa ma prezint in persoana la Ambasada la intoarcere sa dovedesc ca m-am reintors (?!). Cred ca vreun Vrabie a facut ceva prin Europa si eu suport consecintele ;) Oricum, am inteles ca ucrainenii au nevoie de mai multe documente pentru a aplica la viza Schengen, deci suntem inca bine ;). De altfele m-am uitat peste documentele pentru viza lituaniana si am vazut ca situatia e mault mai roza...

Miercuri, am fost la stadionul "Sheriff" la Tiraspol la finala Supercupei Moldovei. Deci, am putut sa ma conving ce prezinta acest stadion si atmosfera de acolo. A fost foarte frumos cu exceptia faptului ca Zimbru a pierdut intr-un final.

Astazi am participat la discutiile publice al PND pe segmentul rezolvarii conflictului transnistrean. Dupa prezentarea raportului de catre Ion Stavila au fost o serie de dezbateri foarte aprinse, mai ales activi au fost citiva oameni din satele moldovenesti de pe malul sting. De fapt mesajul lor s-a redus la acuze la toti jur in special Ministerul Reintegrarii... Hm, e foarte greu si sa-i intelegi si nu in acelasi timp. Probabil traind in acele locuri si confruntndu-se cu problemele de acolo: numere de inmatriculare, taxa, grafia latina etc., ei au tot dreptul sa fie nemultumiti de situatia lor. In acelasi timp a judeca cu sufletul in acest caz este cred ca cel mai contrindicat. Or, in cazul acesta o gindire la rece este ceea ce trebuie sa aiba si sa inteleaga ca Ministerul Reintegrarii si in special Ministrul Sova si Viceministrul Ion Stavila fac tot posibilul pentru deblocarea situatiei. Totusi, Moldova nu este o supraputere ca sa poata impuna ceva chiar daca de jure are tot dreptul. As vrea cu aceasta ocazie sa-mi exprim admiratia pentru munca care o depun colaboratorii Ministerului Reintgrarii in acest sens.

In discutiile cu mai multi oameni din exterior care monitorizeaza situatia din Moldova am inteles ca desi se crede ca nu va fi semnat nimic nici acum la Rostov, exista anumite temeri si e bine sa fim totusi pregatiti, desi iarasi repet ca si eu cred ca nu va fi semnat nimic. Ar fi si foarte caraghios acum dupa ce a chemat ambasadorii la resedinta de la Condrita sa-i asigure ca totul se va face transparent sa mai faca anumite miscari bruste la Rostov.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada. If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).