2007/06/15

Viza Schengen pentru moldoveni

M-am uitat peste setul de documente care trebuie sa-l prezint luni la Consulatul Francez pentru viza Schengen. E un sentiment foarte neplacut cind trebuie sa prezinti printre altele facturile de la telefon si energie electrica, plus informatii depre salariu (care mi se pare o informatie confidentiala), iar acolo din cei ce mi-au comunicat colegii mai trebuie sa lasi amprentele digitale.

E foarte neplacut, mai ales cind realizezi ca aceasta e imaginea pe care o avem in Europa, mai ales ca azi Kalman Miszei a spus despre Moldova "the poorest country in Europe" Si aici m-am gindit cu ciuda ca francezii dupa ce s-au umplut cu originari din Africa sau Asia si-au amintit ca au nevoie de securitate si iata vezi Doamne, moldovenii le ameninta securitate. Oricum aceasta este imaginea noastra si din pacate asa suntem tratati si la alte Consulate, inclusiv la cel Romanesc.

7 comentarii:

Anonim spunea...

buna, ma numesc Olesea, stau in Galati, mi-am gasit un job pe vas de croaziera, dar mi s-a spus ca am nevoie de viza, ei nu stiu detalii, mi-au spus ca se vor interesa dar vreau si eu sa aflu, cu contractul de munca de la ei, eu pot sa-mi deschid viza schengen?si pe ce perioada? e posibil pe o perioada de 6 luni sau mai mult?

Anonim spunea...

Vad ca esti nemultumit de felul in care esti tratat la consulat pentru a obtine viza... Dar de moldovenii care au pasaport romanesc si merg in europa si fac numai furturi, violuri tilharii etc. ce parere ai? De ce vreti neaparat pasaport romanesc daca sunteti moldoveni? Voi ai mers cu Moscova in 1990 si acum doriti altceva.. de fapt va folositi de cetatenia romana pentru a merge in europa pentru ca Romania nu va intereseaza. Concluzie: Bine va fac cei de la consulate. Poate o sa va treziti si o sa va civilizati in vreo 50 de ani.

Anonim spunea...

buna ma numesc sergiu, te rog pot sa-mi spui cum pot obtine o viza sanghen pentru spania pe o perioda de 2 luni cu scopul de rentoarcere in tara, te rog mult daca pot sa ma ajuti

Anonim spunea...

Buna, ma numesc gheorghe....si voi romanii va considerati civilizati? Imi pare rau sa va dezamagesc, dar moldovenii sunt cu mult mai carturari si mai inteligenti ca romanii. Noi nu putem intra in UE pentru ca asa e conducerea, ei asa prezinta tara, asta nu inseamna ca toti suntem asa. In privinta de moldoveni care se duc in europa si cum spuneti fura, violeaza....nu este padure fara uscaciuni, dar pe linga moldoveni mai sunt si romani, bulgari, rusi chiar su aceiasi italieni, francezi...insa voi sunteti in UE. Asta este tot ce am avut de spus...concluzia cred ca nu e nevoie s-o fac!

Unknown spunea...

Sunt de acord.In '90 nu depindea de noi unde ne ducem si ce vrem sa facem.Si voi mai spune ca multi Romini ne-au stricat imaginea tarii in strainatate,voi nu sunteti cu nimic mai buni-furati,bateti si strengarii.Daca vrei sa stii esti mult mai respectat acolo cind spui ca esti Moldovean si nu romin.De cum vau permis sa plecati in Europa fara vize toti ati fugit sa gasiti un trai mai bun,de ce nu stati in tara voastra,sau nu va e bine acolo,Asa ca fa o concluzie .....si nu ne umili tara caci suntem un neam

alex spunea...

Ma adresez tutror care pot sa ma ajute sa-mni gasesc un loc de munca in Europoa, mi-am deschis viza shenghen dar nu pot sa-m- gasesc de lucru iar peste o luna viza imi expirsi alta ocazie no sa mai am in aceasta tara. Am sunat la toata lumea cunoscuta de peste hotare toti promit dar nimeni nu face. Popate are cineva aceasta posibilitate tot nu degeaba varog mult atirnativa serios. Scrieti pe ussher_boy@yahoo.com Multumesc

Max spunea...

alex, ajumtama si pe mine sami deschid o viza shenghen... kum ai deskiso ??? la ce companie ???
mailul meu: bobi5989@gmail.com